Hoe werkt de openstaande posten module

Iedere week op maandag worden jouw facturen verwerkt. Daarna worden jouw bankafschriften van die week verwerkt. Alle zaken die wij op de bank tegenkomen waarvan wij niet direct weten wat er mee moet gebeuren, zetten wij op openstaand. Dit kunnen facturen zijn die je nog niet hebt aangeleverd (of eerst betaald en pas daarna aangeleverd), maar ook andere zaken. Op dinsdag, nadat de controle op het invoerwerk heeft plaatsgevonden, wordt de lijst met openstaande posten ge-update. Wanneer je openstaande posten verwerkt, heb je drie mogelijkheden: 1) privé; dit kies je in geval van een privé betaling / ontvangst (voor een BV is dit een RC) en bij een vennootschap selecteer je ook de juiste vennoot. 2) anders; dit kies je wanneer het geen ontbrekende factuur betreft. In de omschrijving geef je aan waar het bedrag betrekking op heeft en waar nodig kun je een bestand uploaden ter ondersteuning, bijvoorbeeld een leningovereenkomst wanneer het gaat om een aflossing van een bepaalde lening. 3) factuur; hier kun je ontbrekende facturen uploaden.