Online administratie

Online administratie voeren is de toekomst. Wij van IBEO zijn daarin gespecialiseerd. Wij hebben vanaf de start van ons accountantskantoor alles zo ingericht dat het volledig online is en dus klaar voor de toekomst! IBEO is inmiddels een aantal jaren onderweg en loopt nog steeds voorop in Nederland. Wil je zelf zien hoe wij precies werken en hoe wij de administratie online voeren? Bekijk dan snel eens onze introductie video op de homepage. Je kunt ons altijd bellen of mailen voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Dan kun jij zelf precies zien of IBEO interessant voor je is!

Online administratie zzp

Als zzp-er wil je alles digitaal hebben en ben je continu online. Een online administratie is voor jou dus een must. Een online administratie kan je ook veel voordelen bieden en juist voor jou, als zzp-er. Waarom? Allereerst is de omvang van je administratie vaak beperkt. Als zzp-er heb je doorgaans een beperkt aantal in- en uitgaande facuteren. Het is dus gemakkelijk om dit allemaal naar de cloud te brengen. Het voordeel van een online administratie is dat je jouw documenten altijd en overal ter wereld aan kunt. Ook kun je door middel van een online administratie klanten in no-time factureren vanaf je eigen laptop of beter gezegd van ieder gewenst apparaat waar je een internet verbinding mee hebt! Je bent bij een online administratie dus ook niet langer verbonden aan één specifieke computer / laptop. En dat is wel prettig, gezien het feit dat deze gestolen kunnen worden of kapot kunnen gaan. In dat geval zou je jouw volledige administratie kwijt zijn. Bij een online administratie kan dat dus niet. De administratie wordt immers continu opgeslagen en geback-upt in de cloud!

Online boekhouden mkb

Ook als mkb ondernemer kun je prima vooruit met een online administratie. Het fijne van een online administratie is dat het eigenlijk niet uitmaakt hoe omvangrijk deze is. Sterker nog, bij het gebruik van een online administratie kun je zaken doorgaans veel sneller terug vinden. Als jij nu, in de ‘oude’ situatie, een kast vol mappen hebt kan het nog wel eens zoeken zijn naar één bepaald document. Dat probleem heb je bij een online administratie niet. Alle documenten hebben namelijk een naam en vaak kan met behulp van OCR ook de inhoud van de documenten geïndexeerd worden. Zodoende kun je middels een zoekfunctie direct de door jou gewenste documenten opspeuren in je online administratie. En als je groeit (denk bijvoorbeeld aan een starter die begint als zzp-er en uitgroeit tot een groot mkb-bedrijf) groeit de online administratie met je mee. Je kunt eenvoudig nieuwe medewerkers / gebruikers aanmaken of juist weer verwijderen. Via de online administratie kun je ook altijd precies zien wie wat precies gedaan heeft.

Online administratie voeren is de toekomst

Online administratie software

Leuk zo een online administratie, maar hoe voer ik die dan? Daar heb je prachtige software pakketten voor. Bekende, goedwerkende pakketten zijn Twinfield en Exact. Het nadeel van deze systemen is dat ze in principe geschreven zijn voor boekhouders en accountants. Voor ondernemers kunnen ze dus soms wat complex lijken. Een alternatief zou de software van Asperion of Snelstart kunnen bieden. Daarnaast is er een internationale aanbieder – Xero – welke prachtige software aanbiedt voor ondernemers. De vraag is alleen of je jouw online administratie zelf moet willen voeren. Wellicht is het veel handiger als je jouw boekhouder of accountant de online administratie laat voeren en dat jij vervolgens meekijkt om te zien of hij doet wat jij wilt en zodat je inzicht hebt in je cijfers!