IBEO prijzen – wat kun je van ons verwachten?

Natuurlijk wil je weten wat je precies van ons accountantskantoor kunt verwachten. Dat kunnen we je precies uitleggen. De werkzaamheden zijn ondergebracht in vier abonnementen en worden verdeeld over ons team van professionals, bestaande uit boekhouders, accountants, salarisadministrateurs en fiscalisten. Hoe de abonnementen zijn opgebouwd? Dat zie je hieronder. Daarnaast werken wij ook voor zaken die buiten de reguliere abonnementen vallen altijd met vaste tarieven. Een uitgebreide menukaart vind je hier.

 

Alle prijzen zijn op onze website zijn exclusief BTW.

* voor jou en jouw partner (is deze ook ondernemer? dan hebben wij wel een definitieve jaarrekening nodig.) bij een VOF zijn 2 aangiften inbegrepen.
** bij IBEO DGA betekent dit de salarisadministratie van de DGA zelf. bij IBEO Groot zijn 10 loonstroken inbegrepen. daarna zijn de kosten € 9 per strook per maand.
*** heb je ook nog een holding? dan administreren wij deze ook voor slechts € 60,- per maand extra. Voorwaarde is dat de holding zelf geen activiteiten ontplooit.

Hoe onze prijzen tot stand zijn gekomen

De prijzen van de abonnementen bij IBEO zijn gebaseerd op de hoeveelheid werk er voor de verschillende professionals binnen ons bedrijf mee gemoeid gaat. Op basis van de grootte van een onderneming kunnen wij de hoeveelheid aan werk inschatten. De tarieven zijn zo opgebouwd dat ze eigenlijk alle fiscale en accountancy werkzaamheden die bij een normale administratie aan bod komen omvatten. Je betaalt een gegarandeerd vast bedrag per maand, waardoor je dus altijd precies weet waar je aan toe bent. Een flinke rekening aan het einde van het jaar van je accountant of boekhouder is niet hetgeen waar jij op zit te wachten en dat zal op deze manier dan ook niet gebeuren.

Wil je meer info omtrent de prijzen?

Neem dan contact met ons op, zodat we al jouw vragen kunnen beantwoorden!
Contact

 

Extra diensten buiten de reguliere abonnementen

Een jaarrekening wordt standaard opgemaakt door de boekhouders van IBEO. De boekhouders zijn minimaal HBO of WO afgestudeerd in de richting Bedrijfseconomie of Accountancy. De kwaliteit van de jaarrekeningen is dus hoog. Echter, voor bepaalde instanties kan het nodig zijn dat je als ondernemer een jaarrekening overhandigt met daarbij een samenstelverklaring van een (AA) accountant. In dat geval zal de jaarrekening bij ons worden opgesteld door IBEO Accountants B.V. en uiteraard ondertekend worden door een (AA) accountant.

Tarief: € 500,-

Bij IBEO kun je je cijfers continu (gratis) online inzien. Dat betekent dat je iedere maand up-to-date cijfers hebt, want wij werken alle administraties immers iedere maand bij. De cijfers presenteren wij standaard in de software van Vision Planner. Mocht je voor jouw bank of investeerder een extra gebruiker nodig hebben, zodat deze ook mee kan kijken? Geen enkel probleem. Dat kost je niks. Wil je gedurende het jaar een rapport met cijfers door ons laten opstellen buiten Vision Planner? Dan kan dat natuurlijk ook.

Tarief: € 500,-

Standaard ontvangt iedere B.V. bij IBEO een eigen, enkelvoudige jaarrekening. Heb je daarnaast ook een geconsolideerde jaarrekening nodig binnen jouw concern? Dan kunnen wij deze ook voor je opstellen. Het extra bedrag dat je dan per jaar betaalt is afhankelijk van het aantal B.V.’s dat in de consolidatie wordt meegenomen.

Tarief: € 750,- (Consolidatie van twee B.V.’s. Iedere extra B.V. kost € 500,-)

Een financieel plan is onderdeel van een ondernemingsplan. Wanneer je als ondernemer een nieuw bedrijf begint is het verstandig om een goed ondernemingsplan te schrijven. De inhoud van dit plan bepaal je natuurlijk zelf, maar het kan zijn dat de bank je vraagt om een boekhouder of accountant mee te laten kijken naar het financiële gedeelte. In dat geval is het de bedoeling dat je zelf een financieel plan opstelt (wij kunnen je hiervoor gemakkelijke documenten aanleveren) en dat plan kan een accountant van IBEO Accountants B.V. vervolgens controleren en waar nodig samen met jou aanpassen.

Tarief: € 500,-

Wanneer het je als ondernemer voor de wind gaat en de jaarlijkse resultaten steeds beter worden kan het op den duur fiscaal gezien interessant zijn om een Eenmanszaak of VOF om te zetten in een B.V. Overigens kun je hier als ondernemer ook andere redenen voor hebben, maar wat de reden ook mag zijn, er zitten fiscaal gezien wel wat haken en ogen aan zo’n transitie. Wij kunnen je daarbij begeleiden en ervoor zorgen dat het hele traject fiscaal optimaal verloopt. Het exacte tarief is afhankelijk van de manier waarop de transitie plaats vindt. Dit verschilt per situatie. Wij zullen altijd vooraf een prijs voorleggen. Dat is dan ook een gegarandeerd vast tarief.

Tarief: variërend tussen € 500,- en € 1.500,- (exclusief notariskosten)

Net zoals het in sommige gevallen interessant kan zijn voor ondernemers met een Eenmanszaak of VOF kan het ook voor ondernemers met een B.V. fiscaal gezien interessant zijn om juist niet langer vanuit en B.V. te opereren, maar vanuit een Eenmanszaak of VOF. In dat geval kunnen wij ook dit traject begeleiden.

Tarief: variërend tussen € 500,- en € 1.500,- (exclusief liquidatiekosten voor de B.V.)

Standaard zit bij ieder abonnement jaarlijks een gesprek met een accountant of fiscalist inbegrepen. Tijdens dat gesprek kun je bijvoorbeeld je zakelijke plannen voor het komende jaar bespreken, maar ook jouw persoonlijke fiscale situatie. In zo een gesprek zou alles wat speelt uitgebreid aan bod moeten komen, maar heb je om wat voor reden dan ook gedurende het jaar nog eens vaker behoefte aan een moment met een accountant of fiscalist, dan kant dit natuurlijk altijd worden ingepland.

Tarief: € 200,-

Wanneer je medewerkers in dienst hebt kan het soms handig zijn om ze met hun eigen geld kleine aankopen voor de zaak voor te laten schieten. Denk hierbij aan een chefkok die onderweg naar de zaak nog snel even een pak melk oppikt bij de supermarkt. Voor deze medewerkers hebben wij een speciale app waarmee ze van iedere bon die ze mogen declareren een foto kunnen maken. Tijdens onze maandelijkse verwerking van de administratie zullen wij deze bonnen op de juiste kostenrekening in jouw boekhouding verwerken en maken wij een per medewerker een declaratieformulier voor je aan. Deze sturen we naar je op, zodat je precies kunt zien welke medewerker wat heeft gedeclareerd in de afgelopen maand. Bovendien kun je zo gemakkelijk alle declaraties ineens terugbetalen aan je medewerker. Ben je het niet eens met bepaalde declaraties of wil je ze liever niet me uitbetalen? Geen probleem, als je ons een e-mail terugstuurt passen wij het declaratieformulier voor je aan en sturen we je de herziene versie.

Tarief: € 50,- (per maand)

Zo nu en dan besluit de belastingdienst om de administratie van een ondernemer te komen controleren. De verantwoordelijke inspecteur zal je hier schriftelijk van op de hoogte stellen en geeft aan wanneer hij langskomt. Omdat wij alle administraties maandelijks netjes bijhouden kun je zelf alle benodigde informatie aan de inspecteur overhandigen. Je hebt daar immers te allen tijde toegang toe. Mocht de inspecteur aanvullende informatie nodig hebben uit bijvoorbeeld ons boekhoudpakket dan leveren wij dat natuurlijk direct bij je aan. Zo zijn wij dus niet nodig tijdens zo een controle. Wil je ondanks dit alles toch dat wij fysiek aanwezig zijn tijdens de controle van de inspecteur? Dan is dat natuurlijk geen enkel probleem.

Tarief: € 750,-

Wil je stoppen met je onderneming? Dan zul je het bedrijf in de meeste gevallen willen verkopen. Zo’n verkoop kan een spannend en langdurig proces worden. Je hebt jezelf immers toch al die jaren hard ingezet voor het bedrijf. Onze boekhouders, accountants en fiscalisten kunnen je begeleiden bij zo’n verkooptraject.

Tarief: € 2.000,-